Modul 7: Prezentačné zručnosti
Dagmar Kéryová, CPCC, PCC
Business & Leadership Coach
23.09.23
V rámci prezentácie ste mali možnosť vypočuť si viacero zaujímavých informácií, z ktorých vyberáme:
- V komunikácií je doležité, že svoj status si budujeme už tým, kto sme, ako sa odprezentujeme a prvým dojmom si ho buď znížime alebo získame kredibilitu a dôveru.
- Je dôležité ako sa pred prezentáciou pripravíme, či získame spojencov v publiku, ako vystúpime, ako sme oblečení a čo o sebe povieme.
- Otvorený postoj dáva tomu, čo hovoríme, iný ráz. V podstate demonštrujeme telom a vieme tak viac zaujať publikum, pripraviť ich na informáciu, ktorú im následne poskytneme a ukázať svoju odvahu a skúsenosti.
- Nájsť si spojku s publikom, použiť napríklad vlastný príbeh z minulosti a zachovať autentickosť a jedinečnosť prejavu, je kľúčové.
- Netreba sa báť, podložiť všetky svoje skúsenosti ako mladého onkológa pri konfrontácii zo strany skúsenejšieho lekára, koľko rokov sa problematike venujete, skúsenosťami z praxe.
- Medzi základné predpoklady dobrého prezentátora patria vnútorná pohoda, vonkajší postoj a vzhľad, autenticita, pozitívne myslenie, charizma, sebaistota a dôveryhodnosť.
- Správne poradie jednotlivých častí prezentácie je: prečo som tu (zámer), ako to povedať (prezentácia v powerpointe, pripravené materiály, alebo iba rozhovor) a čo chcem dosiahnuť, aby sa po prezentácii stalo.
- Pokiaľ je komunikačných kanálov príliš veľa (premietaná prezentácia, písanie na tabuľu, vytlačené poznámky a monológ samotného prednášajúceho), poslucháč môže stratiť pozornosť alebo nezachytiť potrebnú informáciu.
- Posolstvo každej prezentácie by sa malo vystavať na prieniku nášho zámeru a očakávania publika.
- Pri prezentovaní je možné využiť metódu elevator speech, kedy 10 % času prezentujúci rozpráva o sebe (vyberá zaujímavé úspechy a milníky, ktoré dosiahol), 80 % je hlavné posolstvo (4-5 perfektne vystavaných viet, ktoré je potrebné povedať) a posledných 10 % je výzva (čo chceme od poslucháča, jasne stanovené).
- V online priestore by sme mali dbať na to, čo máme pri prezentácií oblečené, ideálne je dobré svetlo, svetlé oblečenie a skúška techniky ešte pred samotnou prezentáciou.
1. časť: Ako si zachovať autentickosť
2. časť: Ako ukázať svoju skúsenosť ako mladý onkológ
3. časť: 3P úspešnej prezentácie
4. časť: Štruktúra prezentácie
5. časť: Ako prezentovať v online prostredí
6. časť: Elevator speech
Predchádzajúce moduly
Modul 1: Legislatíva a regulácie; systém úhrad
doc. Ing Peter Pazitny, Ph.D., MSc.,
29.11.2022
formát: virtuálne + záznam s AD testom
Modul 2: Financovanie zdravotníctva, rozpočet 2023
Ing. Michal Štofko, Ph.D.
17.01.2023
formát: virtuálne + záznam s AD testom
Modul 3: Dáta v zdravotníctve
Martin Smatana
07.02.2023
formát: virtuálne + záznam s AD testom
Modul 4: (Ne)kritické myslenie v medicíne
doc. MUDr. Ing. RNDr. Peter Celec, DrSc. MPH
08.03.2023
formát: virtuálne + záznam s AD testom
Modul 5: Klinické skúšania na Slovensku
MUDr. Beata Čečetková, PhD.
prof. MUDr. Alexandra Kolenová, PhD.
formát: virtuálne + záznam s AD testom
Modul 6: Akademický klinický výskum
MUDr. Beata Čečetková, PhD.
prof. MUDr. Alexandra Kolenová, PhD.
formát: virtuálne + záznam s AD testom
M-SK-00002137
Dátum prípravy: január 2024